Forum Forum Absolwentek PPiW 2005-2010 na UP w Krakowie Strona Główna Forum Absolwentek PPiW 2005-2010 na UP w Krakowie
Forum Absolwentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

opowiadanie, wiersz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Absolwentek PPiW 2005-2010 na UP w Krakowie Strona Główna -> Przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sob3k




Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:18, 18 Paź 2010    Temat postu: opowiadanie, wiersz

cześć dziewczyny ! mam nadzieję, że jeszcze ktoś tu zagląda usmiech MAM PYTANIE - JAK W SPOSÓB "METODYCZNY":D WPROWADZIĆ W PRZEDSZKOLU WIERSZ lub OPOWIADANIE? jeśli macie może jakiś fragment literatury metodycznej na ten temat albo możecie mi coś polecić to będę wdzięczna... chodzi mi o to jakie pytania zadawać żeby były one poprawne, zgodne z metodyką nauczania przedszkolnego itd.

Na wszelki wypadek zostawiam moj mail: [link widoczny dla zalogowanych]

z góry dziękuję
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aszi




Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 20:04, 25 Paź 2010    Temat postu:

Cytat z forum nauczycieleprzedszkola.pl:

Rozumiem, że jeśli to zajęcie z wierszem to będzie mowa i myślenie.
Jeśli wprowadzasz wiersz do nauki to będzie inny scenariusz niż jeśli wiersz ma tylko wprowadzić dzieci do zajęcia.
Jeśli wprowadzasz wiersz to przygotuj sobie ilustracje cząstkowe do wiersza, czyli te parasole, krople deszczu wycięte z niebieskiego papieru, małe dzieci śpiące w domu, duże dzieci w szkole. I możesz to zrobić tak:
1. Najpierw niech dzieci omówią te Twoje ilustracje.
2. Następnie zrób zabawę ruchową: np: Skaczemy przez kałużę.
3. Później recytujesz wiersz z pokazywaniem ilustracji. Recytujesz wiersz dwa razy. Możesz raz recytować cicho, raz głośniej. Spytaj o czym był wiersz (ale krótko)
4. Później znów zrób zabawę ruchową, np: rozrzuć krople deszczu a dzieci niech zbierają do jakiegoś pojemnika.
5. Później znów powiedz wiersz i powiedz dzieciom że mogą go recytować z Tobą.
Jeśli to ma być zajęcie z edukacji plastycznej to proponuję:
1. Przeczytać wiersz (możesz wykorzystać ilustracje).
2. Później spytaj dzieci o czym był ten wiersz (też nie za długo).
3. Zrób zabawę ruchową.
4. Omów pracę plastyczną - możesz przygotować narysowane parasole, a zadaniem dzieci może być ich ozdabianie i przyklejanie kropli deszczu.
(Wszystko jeszcze zależy od tego jakie są cele Twojego zajęcia)


Wiersz Szelburg - Zarembina "Słota"
Deszcz pada od rana
do samego popołudnia.
Świat jest mokry i ciemny
jak zaklęta studnia.
Małe dzieci śpią w domu,
duże - siedzą w szkole,
a chodzą po ulicy
same ... parasole.

Grupa wielkow 4 latki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Absolwentek PPiW 2005-2010 na UP w Krakowie Strona Główna -> Przedszkole
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin